czwartek, 15 października 2009

I ty możesz zostać powergamerem

Siema, witam na blogu. Oto przed wami pierwszy tekt, znalazłem go w archiwum pewnej stronki. Myślę, że wam się spodoba. Miłej lektury.

Biblia Power Gamera

Oddaje w Wasze ręce supertajną księgę zwaną Biblią Power Gamera. Informacje w niej zawarte mogą poważnie wpłynąć na Wasze zdrowie, relacje z ludźmi, poczucie sensu życia, trawienie i radość z gry. Nie mówcie, że Was nie ostrzegaliśmy.

Poniżej znajdziecie fragmenty podręcznika jak stać się Power Gamerem. Jednak niektóre rozdziały zostały utajnione, ponieważ ujawnienie tych informacji mogłoby odbić się zbyt destruktywnie w środowisku fanów gier bitewnych. Warto również wspomnieć, że osoba, która nam przekazała swoją kopię Biblii Power Gamera została znaleziona martwa tydzień później w sali kinowej po emisji Powrotu Króla. Lekarz sądowy orzekł że przyczyną śmierci był atak serca, który miał miejsce, kiedy Frodo pożegnał przyjaciół w Szarej Przystani. Ale my wiemy swoje. Prawdziwą przyczyną śmierci było zatrucie currarą, a w ustach denata znaleziono kostkę, na której zamiast ścianki z jednym oczkiem była druga ścianka z sześcioma oczkami. To oczywisty znak i ostrzeżenie. Pamiętajcie o tym!

Redakcja

Wstęp

A więc chcesz zostać Power Gamerem? Ścieżka przed tobą jest mroczna i niebezpieczna. Wielu będzie tobą gardzić, wielu będzie wyśmiewać twój taktyczny geniusz, wielu będzie źle patrzeć na twoją wiedzę o zasadach i o tym jak je naginać. Zastanów się dobrze, czy chcesz podążać mroczną ścieżką, ponieważ jeśli na nią wstąpisz, już nie będzie powrotu...

Odejdą w przeszłość dni, kiedy gra była przyjemnością. Teraz jedyną przyjemnością jaką będziesz miał będzie wygrywanie bitew. Oznacza to, że musisz być przygotowany na zwyciężanie za wszelką cenę. Przegranie bitwy, szczególnie z graczem niższej rangi niż twoja, okryje cię hańbą i wstydem. Nie wolno ci nigdy przegrać bitwy z graczem niższej rangi niż twoja! Jeśli jednak zdarzy ci się przegrać z gorszym graczem, musisz kłamać, aby ukryć plamę na honorze. Zwal porażkę na kostki! Powiedz, że miałeś grypę i wysoką gorączkę! Jedyne czego nie możesz powiedzieć, to że przegrałeś z gorszym graczem! Pokażemy ci w tym krótkim podręczniku, jak grać i wygrywać za wszelką cenę.

A więc weź głęboki oddech. Zapomnij o kampaniach. Zapomnij o grach dla zabawy. Od dziś jedynymi bitwami jakie będziesz rozgrywał to gry turniejowe z nagrodami, trofeami, punktami do ligi i dyplomami. Te gry musisz nauczyć się wygrywać za wszelką cenę. Tylko te rozgrywki są ważne. Jeśli ktoś stanie ci na drodze musisz umieć zmiażdżyć go w swej świętej furii!

Od dzisiaj twoja wartość liczona będzie trofeami i miejscem w lidze. Będziesz chodził w glorii i chwale swoich błyskotliwych zwycięstw, a wrogowie będą drżeli przed twoimi sztuczkami taktycznymi.

A więc jesteś gotów? Gotów na wygrywanie za wszelką cenę? Chodź więc za mną...

Kim jest Powergamer?

Zanim zamienisz się w rasowego Power Gamera musisz zdać sobie sprawę z tego, że nie jesteś sam. Power Gamerzy należą do Supertajnego Stowarzyszenia Rzeźników Ligowych. Należy do niego spora część pasjonatów gier bitewnych. Supertajne Stowarzyszenie Rzeźników Ligowych jest podzielone na Loże. Każda Loża ma swojego mistrza, który wyznacza standardy zachowań na podległym mu terenie.

Członkowie danej Loży rozpoznają się wymieniając tajne znaki lub specjalne uściski rąk. Mimo iż znaki są tajne, kilka zostało zdekonspirowanych. Przykładowo w Loży Warszawskiej jakiś czas temu znakiem rozpoznawczym było dyskretne wyciągnięcie dłoni z wyprostowanymi palcami wskazującym i serdecznym w tzw. "diabełku". Z kolei w Loży Krakowskiej zamiast gestu używano hasła "Warzywko", jako sygnału do masakrowania ofiar.

Przynależność do Supertajnego Stowarzyszenia Rzeźników Turniejowych wymaga od ciebie specjalistycznej wiedzy. Musisz znać punktację w lidze, wiedzieć którzy gracze są od ciebie lepsi i mają więcej punktów, wiedzieć którzy są gorsi (z tymi nie wolno ci przegrać) aby pokazywać im swoją przewagę. Ale przede wszystkim musisz być znany jako osoba, która traktuje gry bitewne bardzo, ale to bardzo poważnie.

Prawdziwy Power Gamer zna wszystkie zasady. Zna również wszystkie luki w zasadach, co pozwala mu na interpretowanie ich na swoją korzyść, dzięki czemu może on wygrywać za wszelką cenę. Power Gamerzy nie mają zwyczaju pomagać swojemu przeciwnikowi w żaden sposób. Co najwyżej punktują naruszenia zasad, jeśli przeciwnik myli się na niekorzyść Power Gamera. Jeśli myli się na własną niekorzyść, to Power Gamer zazwyczaj milczy.

Power Gamerom zdarza się czasem przegrać, ale nigdy nie jest to wina ich błędu, czy przewagi przeciwnika. Na ogół używają sformułowań "Stary, nie uwierzysz jakie rzuty miałem, ciągle oczy węża, a on wszystkie sejwy rzucał", "Nie byłem w stanie się skoncentrować. Byłem chory, miałem 40 stopni gorączki, przedtem dwie nieprzespane noce i nocna jazda pociągiem. Do tego taki katar, że oczy mi łzawiły i ledwo widziałem figurki" itd. Power Gamer nigdy nie ponosi odpowiedzialności za przegraną. Jeśli już przegrywa, to z przyczyn losowych lub niezależnych. Nigdy nie przyzna się do przegranej z powodu własnego błędu, ponieważ w jego mniemaniu okryłoby to go hańbą.

W poniższym podręczniku opiszemy krok po kroku jak stać się ważną postacią w tajemnym świecie Power Gamerów.


Rozdział 1: Odpowiednia postawa



Pierwszą rzeczą jaką musisz opanować jest odpowiednia postawa w grze. Power Gamer nie daje się rolować. Jeśli ktoś zechce cię wyzwać na pojedynek, musisz być gotowy na zmiażdżenie frajera, który śmiał pomyśleć, że wie więcej od ciebie. Pamiętaj, że pojedynki i wyzwania tego typu są bardzo powszechne w Supertajnym Stowarzyszeniu.

Oto kilka prostych ćwiczeń, które pozwolą ci wejść w tryb Dupka, którego potrzebujesz opanować, aby zostać prawdziwym Power Gamerem.

  1. Stań przed lustrem i uśmiechnij się. Tak powinna wyglądać twarz Power Gamera. Dobry Power Gamer zawsze uśmiecha się, kiedy anihiluje armię przeciwnika. Pamiętaj, że każdy jest przeciwnikiem.
  2. Uderz się jądra i stań przed lustrem. Zadanie polega na tym aby nie okazać bólu, czy słabości. To ważne ćwiczenie, ponieważ będziesz pojedynkował się wiele razy, a każda przegrana będzie dla twojego ego tak bolesna, jak to co czujesz. Jeśli podczas pojedynków okażesz oznaki słabości, to nie jesteś godzien zaszczytnego miana Power Gamera.
  3. Ogranicz liczbę przyjaciół do jednego, maksymalnie dwóch. Im więcej masz przyjaciół, tym trudniej jest być dupkiem. Wszyscy inni są tylko pionkami stojącymi na twojej drodze do totalnej dominacji. Bądź dla nich miły, ale jeśli ktokolwiek posunie się za daleko, musisz go doprowadzić porządku.
  4. Pamiętaj! Jesteś najlepszy, jeśli chodzi o gry bitewne. Niech nigdy nie ulotni się twoje poczucie wyższości, ponieważ jego brak przeciwnicy odczytają jako słabość.

Zadania:
Podczas najbliższej gry zaprotestuj, jeśli przeciwnikowi zabraknie 1/10 cala do szarży.
Przeczytaj artykuł o oszukiwaniu i wypróbuj kilka sztuczek.

Rozdział 2: Poznaj Zasady



To jest prawdopodobnie najważniejsze zadanie ze wszystkich. Zwyczajnie musisz znać wszystkie zasady jakie są. Oznacza to nie tylko zapamiętanie całego RuleBooka (sugerujemy codzienne czytanie całego przez miesiąc), ale także wszystkich Codexów, Annuali, errat zasad w White Dwarfie i na stronie GW. Im więcej tym lepiej! Im bardziej bezsensowne, tym lepsze!

Przykład 1.

W Warhammerze 40k producenci powiedzieli, że pojazdy nie są modelami. Jeśli o tym wiesz, to możesz wykorzystać taki zapis. Wielu ludzi podczas gier bitewnych próbuje używać zdrowego rozsądku podczas rozgrywki. To ich błąd. Pamiętaj, że nie wolno ci używać zdrowego rozsądku w grach bitewnych. To jedna z najtrudniejszych rzeczy, jakich musisz się pozbyć po myśleniu zwykłego gracza. Musisz nauczyć się używać terminów, liczb i zasad z podręcznika, a nie zdrowego rozsądku. To nie twoja wina, że projektanci gry pomylili się. Do diabła z duchem gry. Chcesz stać się Power Gamerem, a wykorzystywanie luk w przepisach jest jedną z twoich broni!

Teraz, kiedy wiesz już, że pojazdy nie są modelami, to znaczy, że jeśli jakakolwiek zasada mówi, że przeciwnik może strzelać do modeli, oznacza to, że nie może strzelać do twoich pojazdów! Podobnie, niektóre tereny mają zasady, że modele mogą zostać zniszczone lub uszkodzone przy poruszaniu się w tym terenie, jeśli wyrzuci się na kostce X. Domyślasz się, co to znaczy? Twoje pojazdy nie są modelami. Mogą spokojnie przemieszczać się przez szczeliny. Jeśli twój przeciwnik nie wie o tym, to dobrze! Śmiej się w duchu, kiedy jego pojazdy roztrzaskują się w rozpadlinach. Powinien lepiej znać zasady!


To bardzo ważne aby znać zasady! Kiedy przeciwnik będzie próbował cię wyrolować musisz wiedzieć na tyle dużo, aby go powstrzymać. Kiedy przeciwnik nie zna zasad i roluje się sam, tym lepiej dla ciebie. To oznacza mniej wysiłku dla ciebie, aby unicestwić go na polu bitwy. Po grze dobrze jest nie wspomnieć mu o jego pomyłkach. Jeśli spotkasz go raz jeszcze, to będziesz miał szanse, że wyroluje się ponownie sam. To jeden z tajników wygrywania za wszelką cenę.

Teraz kiedy już wykazaliśmy, że trzeba dogłębnie poznać zasady, wspomnijmy o kolejnej broni w naszym arsenale Power Gamerów. Jest nią umiejętność interpretowania zasad całkowicie odmiennie w różnych grach.

Przykład 2.
W pierwszej grze Józek Power Gamer walczy przeciwko Kazikowi Mięso Armatnie. Józek jest już wypasionym Power Gamerem i potrafi interpretować zasady na swoją korzyść jak prawdziwy profesjonalista. Jego umiejętność jest tak dobra, że podczas oracji u młodych Power Gamerów dają się słyszeć westchnienia zachwytu.

Józek gra swoją armią Sisters of Battle, a Kazik mocarną armią Necronów. Kazik ostatnio kupił Necron Destroyers, jednostkę bardzo silną, z zasadami Deep Strike i poważnie zagraża Józkowi.

Necron Destroyers wylądowały w środku armii Józka i rozpoczęły niszczenie wroga. Józek bardzo zaniepokoił się, kiedy Destroyery mogły oddać salwę w kierunku trzech bardzo kosztownych czołgów Józka. Na szczęście dla Józka, Kazik był początkującym graczem. Józek poinformował więc Kazika, że w zasadach do Destroyerów jest napisane, że mogą one strzelać do modeli w określonym zasięgu od nich. Kazik zdziwił się tą pokrętną logiką, ale Józek uparł się, że takie są zasady. Kazik spokojnie wyjął Codex do Necronów i pokazał Józkowi zasady strzelania do pojazdów. Józek cofnął. Po chwili pokazał mistrzowskie zagranie Power Gamera:
"Ja nie gram w ten sposób. Przykro mi, ale w FAQ, w sekcji C na stronie GW, w wyjaśnieniach zasad jest wyraźnie napisane, że pojazdy nie są modelami. Destroyery mogą strzelać tylko do modeli. Jest to napisane czarno na białym. To nie moja wina, że GW opublikowało niedopracowane zasady"
Józek odetchnął z ulgą, kiedy Kazik zgodził się na taką interpretację...

W drugiej grze Józek grał scenariusz Rescue. W warunkach zwycięstwa misji Rescue jest wyraźnie zaznaczone, że pojazdy nie mogą podnosić marker
a. Józek wygrał podnosząc marker Super Zmechanizowanym Czołgiem Antygrawitacyjnym. Ten pojazd stworzony wg Vehicle Design Rules był modelem, dzięki czemu Józek mógł podnieść marker.

Zwycięstwo za wszelką cenę. Musisz to stosować, w przeciwnym wypadku nigdy nie zostaniesz Power Gamerem

Zadania:
Zakreśl markerem wszystkie miejsca w podręczniku i codexach, gdzie pojawia się słowo model.

Rozdział 3: Nauka naginania zasad

Naginanie zasad jest bardzo istotne dla skuteczności Power Gamera. Zazwyczaj naginanie zasad odbywa się kiedy wyłączy się zdrowy rozsądek i dosłownie interpretuje zasady. Dobre efekty przynosi także wykorzystywanie luk w zasadach. Luki w zasadach są wszędzie. Musisz je tylko wyszukać.

Przykład 3.
Bitwa Grześka Księcia Wampirów z Wojtkiem Elektorem Imperialnym. Imperium znane jest ze swojej siły ognia. Wojtek postawił na muszkieterów. Ale Grzesiek jest Power Gamerem i zna dobrze zasady dotyczące widoczności oddziałów i wymyślił genialną taktykę. W pierwszej linii wystawił linię Spirit Hosts. Duchy w pierwszej linii podnoszą wysoko swoje ręce całkowicie blokując widoczność oddziału podążającego za nimi. Bezpośrednio za duchami postawił kawalerię, a za kawalerią Greave Guards. Pamiętajcie, zdrowy rozsądek nie ma zastosowania w grach bitewnych!

Kiedy Wojtek postanowił wystrzelić, Grzesiek poinformował go, że na stole nie ma celów, do których jest sens strzelać, ponieważ duchy są eteryczne i nie mogą zostać zranione przez ostrzał muszkieterów. Wojtek postanowił strzelić do kawalerii, na co Grzesiek odpowiedział, że kawalerii nie widać, ponieważ zasłaniają ją duchy. Uznając, że kawalerię zasłaniają duchy, Wojtek postanowił strzelić do Greave Guards. Grzesiek sprzeciwił się, mówiąc, że ta jednostka jest zasłonięta przez kawalerię.

Wojtek zdziwiony zapytał: "Jak to jest? Nie mogę strzelić do kawalerii, bo jej nie widzę. Nie mogę strzelić do piechoty, bo zasłania ją kawaleria. Jednak jeśli nie widzę kawalerii, to jak może ona coś zasłaniać?"

Grzesiek odpowiedział: "Takie są zasady"

Grzesiek wygrał grę szczęśliwy, że jego genialna taktyka zadziałała.

Zwycięstwo za wszelką cenę. Pamiętaj te słowa. Żyj tymi słowami.

Zadania:
Przepisz 100 razy "Takie są zasady". To bardzo użyteczna odpowiedź.

Rozdział 4: Poznaj swoją armię

Jeśli nie znasz wszystkich zasad do swojej armii, to nie jesteś Power Gamerem. Brak znajomości zasad do własnej armii jest bardziej wstydliwe, niż publiczne oskarżenie o impotencję. Czytaj Codex do własnej armii raz dziennie.

Bardzo istotne jest rozróżnianie mięsa armatniego od dobrych jednostek. Niestety w 6 ed. WFB i w 3 ed. Wh40k GW zmusza nas do kupowania również tych gorszych jednostek. Niemniej nawet z gorszych można wybrać te lepsze.
Najpierw zakup wymagane mięso armatnie. Wykup w ilości absolutnie minimalnej. Szkoda marnować punktów na kiepskie wojska, kiedy na wykupienie czekają bohaterowie i elity.

Następnie kup najlepsze jednostki. One naprawdę warte są kupienia. Zakup maksymalną ilość. Im więcej tym lepiej. Jak masz jeszcze trochę wolnych punktów, kup starcannona. To co, że masz już 14. 15 jest lepsze niż 14. Jeśli możesz wziąć assassina - weź. Jeśli twój przeciwnik nie wie, że nie możesz wziąć assassina, także weź! Powinien osioł czytać zasady!
Jeśli cię przyłapią rżnij głupka i powiedz, że nie wiedziałeś, że nie możesz wziąć.

Pamiętaj aby dobrze wyposażyć bohaterów. Wszyscy wiemy, że dobrze zrobiony bohater decyduje o wyniku walki z oddziałem wroga.

Pamiętaj, że nie grasz dla przyjemności, tylko aby wygrać! A przecież wszyscy wiemy, że nie będziesz się dobrze bawił jeśli przegrasz!

Rasowi Power Gamerzy nie myślą o swoich figurkach jak o modelach i pojazdach. Oni zamiast tego widzą statystyki. Musisz nauczyć się myśleć charakterystykami i prawdopodobieństwem. Pamiętaj, że Space Marines to nie piechota kosmiczna walcząca za Imperatora. To Ws4, Bs4, T4, I4, Ld8, Sv3+. Power Fist to nie ciężka broń do walki wręcz. Power Fist to coś, co rani większość wrogów na 2+.

Pamiętaj, że Power Gamer posiadający za mało jednostek specjalnych w rozpisce może łatwo stracić szacunek innych Power Gamerów!

Zadanie:
Przygotuj rozpiskę Eldarów ze 15 star cannonami
Policz ile maksymalnie możesz mieć broni ciężkich / power fistów w armii

Rozdział 5: Kultyści

To najwyższy stopień wtajemniczenia dla Power Gamera. Posiadanie własnych kultystów jest marzeniem każdego Power Gamera. W świecie Power Gamerów o pozycji świadczy ilość kultystów. Kultyści nie są prawdziwymi przyjaciółmi. To tylko istoty, których zadaniem jest wychwalanie twojego geniuszu taktycznego. Możesz ich nagradzać wręczając im czasami drobne prezenty w postaci rzadkich figurek. Możesz także zapłacić za pomalowanie figurki do ich armii.

Kultyści powinni towarzyszyć ci podczas rozgrywek. Są bardzo użyteczni. Przydają się do noszenia walizek z figurkami. Ich obecność może rozpraszać przeciwnika. Skutecznym wsparciem jest komentowanie przez kultystów każdego błędu przeciwnika. Dodatkowo ich obecność pokazuje przeciwnikowi, że gra z naprawdę wielkim strategiem.

Kultyści popierający cię mogą stanowić także poważny argument w dyskusjach o zasadach. Kiedy przeciwnik kwestionuje twoją interpretację zasad, zgodny chór kultystów "Szef ma rację, Takie są zasady" może w wielu wypadkach wystarczyć, aby stanęło na twoim.

Kultyści odgrywają również istotną rolę w karmieniu twojego ego. Ich zachwyty "Co za wspaniały ruch!", "Mistrzowskie posunięcie!" jeśli będą odpowiednio głośne, nie tylko poprawią ci humor, ale także zwiększą szacunek ze strony innych Power Gamerów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz